Gyökérkezelés

Gyökérkezelés gépi eljárással, fájdalommentesen

Gyökérkezelés | fogbél gyulladás

Fogaink nemcsak önálló keringéssel és anyagcserével rendelkeznek, hanem idegszövetet is tartalmaznak. Az ideg-és érképletek a fogak belsejében, a fogbélkamrában futnak és különféle tényezők (pl.: mély fogszuvasodás, mechanikai sérülés) hatására gyulladhatnak be.

A fogbélgyulladás különböző mértékű fájdalommal jár és a fog belsejében található élő szöveteket pusztítja el. Ilyenkor a fogbélkamra és a gyökércsatornák teljes kitisztítására, majd betömésére van szükség. Ez a folyamat a gyökérkezelés.

Minden híreszteléssel és eddigi negatív élménnyel ellentétben a gyökérkezelés fájdalmatlanul elvégezhető! A páciensnek a kezelés alatt nem szabad semmilyen fájdalmat éreznie, ezt a mai technikai felkészültség már biztosítja.

Gyökérkezelés gépi eljárással

Fogai egészsége nélkülözhetetlen a jó közérzethez és az önbizalomhoz. A Buda Dental Fogászati Klinikán, ahol elsősorban a fogmegtartás szempontjait tartjuk szem előtt, megértjük a fogaiért folytatott harc fontosságát. Ennek érdekében kifinomult gépi eljárásokkal és a legújabb technológiával végezzük a gyökérkezeléseket, hogy biztosítsuk a lehető legnagyobb sikerarányt és a fájdalommentes beavatkozást.

Fogmegtartás és a gyökérkezelés szükségessége

A gyökérkezelés szükségessé válhat, ha a fog nagymértékben károsodott, vagy ha a fogban található ideg begyullad. Célja a fog konzerválása, minőségi anyagok és gépi technikák segítségével. A gyökérkezelt fog élettartama nagyban függ a kezelés során alkalmazott anyagoktól és technikáktól. A precíz és szakszerű kivitelezés mellett a Buda Dental Klinika nagy hangsúlyt fektet a fájdalommentességre és a páciens kényelmére is.

A gyökérkezelés 4 fő célja

1. Az akut tünetek csillapítása

2. A saját fogak megtartása

3. Későbbi panaszok megelőzése

4. További fertőzéseket,
gócbetegségeket előzhetünk meg

Gyökérkezelés 4 célja - Buda Dental

Gyökérkezelés gyakori kérdések

1. Mennyi ideig tart egy gyökérkezelés?

A gyökérkezelés időtartama függ a beavatkozás bonyolultságától, a gyökércsatornák számától és anatómiájától. Általában az első ülés 60-90 percig tart, de gyakran több ülésre is szükség van ahhoz, hogy a fog gyulladásmentessé váljon.

2. Milyen hosszú a gyógyulási időszak?

= A gyógyulási idő egyénenként változhat, de nem ritkán több hetet is igénybe vehet. Az egyes kezelési üléseket követő első néhány napban érezhető valamennyi érzékenység vagy fájdalom a kezelt fogban, de ez általában gyorsan csökken és teljesen megszűnik a gyógyulási időszak végére.

3. Fájdalommentes a gyökérkezelés?

A Buda Dental Klinikán a legjobb érzéstelenítő szereket használjuk, hogy biztosítsuk a fájdalommentes kezelést. Sok páciensünk meglepődik, hogy a gyökérkezelés milyen kényelmes és fájdalommentes volt. Érdemes azonban figyelembe venni, hogy az erősen gyulladt fogak érzéstelenítése a megszokottnál nehezebb.

4. Milyen hosszú élettartamra számíthat a gyökérkezelt fog?

A gyökérkezelt fog élettartama nehezen jelezhető előre. Megfelelő kezeléssel és gondozással, jó szájhigiénia és rendszeres fogorvosi kontrollok mellett a gyökérkezelt fogak sok éven át, vagy akár egy életen át is megőrizhetők.

5. Lehetőség van-e a gyökérkezelés újra végzésére, ha a tünetek kiújulnak?

Igen, lehetőség van a gyökérkezelés ismételt elvégzésére. A második gyökérkezelés gyakran bonyolultabb lehet az elsőnél, hiszen a régi gyökértöméseket is el kell távolítani, de a Buda Dental Klinika szakemberei rendelkeznek a szükséges szakértelemmel és tapasztalattal az ilyen esetek kezelésére.

6. Mi történik, ha nem kezeltetem a gyökérkezelésre szoruló fogamat?

Ha a gyökérkezelésre szoruló fogat nem kezelteti, a fog belsejében lévő gyulladás továbbterjedhet, ami komoly fájdalmat és komplikációkat okozhat, beleértve a fog elvesztését.

7. Miért hatékonyabb a gépi gyökérkezelés?

= A gyökérkezelés során a legfontosabb lépés a gyökércsatornák teljes tisztítása és fertőtlenítése, majd a gyökércsatornák tökéletes lezárása. A manuális gyökérkezelések során, bármennyire precíz is a fogorvos, nem tudja ugyanolyan mértékben követni a gyökércsatorna természetes görbületét, mint a gépi eljárás.

A gépi gyökérkezelés során használt modern eszközök precízebb és alaposabb tisztítást tesznek lehetővé, köszönhetően a gépek nagyfokú pontosságának és a különböző méretű és alakú fejeknek, amelyek képesek követni a csatorna természetes görbületét. A gépek segítségével a fogorvosok gyorsabban, hatékonyabban és kevesebb kellemetlenséget okozva tudják tisztítani a gyökércsatornákat.

A gépi gyökérkezelés egy másik előnye, hogy a fogorvosoknak lehetőségük van a gyökércsatorna hosszának pontos mérésére, ami csökkenti a túltömés vagy alultömés esélyét. Ez nagyban növeli a kezelés sikerességének esélyét és csökkenti a szövődmények kockázatát.

Végezetül a gépi gyökérkezelés során alkalmazott precíziós technikák lehetővé teszik a fogorvos számára, hogy minimalizálja a fog és a környező szövetek sérülésének kockázatát, ami hozzájárul a gyorsabb gyógyulási időhöz és a kevesebb fájdalomhoz a kezelés után.

Gyökérkezelés terhesen?

A tévhitekkel ellentétben a gyökérkezelés
várandósoknál is elvégezhető, mert

A rendelőnkben alkalmazott modern érzéstelenítő várandós kismamáknál is alkalmazható, a méhlepényen nem jut át.

Röntgenfelvétel készítése nélkül, elektromos gyökércsatornahossz-meghatározással teljesen veszélytelen a beavatkozás

Fontos, hogy kezelőorvosát tájékoztassa várandósságáról, hogy a megfelelő eljárásokat biztosíthassuk mindkettejük biztonságáért!

Gyökérkezelés terhesen?